نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

نکات بهداشت دندان و انواع ونیر لمینت کامپوزیت بهتر بشناسید

روکش پرسلن لمینت چیست روکش پرسلن چیست پرسلن لامینیت ونیر مزایا معایب عوارض

معرفی چند مواد غذایی و نوشیدنی که برای دندان و لثه ضرر دارند و جایز است

معرفی چند مواد غذایی و نوشیدنی  که برای دندان  و لثه  ضرر دارند و خطرناک است همه می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید. و در هیچ مکانی بهتر از دندان های شما دیده نمی شود. این به این دلیل است که بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث ایجاد پلاک شوند ، که به دندان های شما آسیب جدی می رساند. پلاک یک فیلم چسبناک پر از باکتری است که به بیماری لثه و پوسیدگی دندان کمک می کند. بعد از خوردن یک میان وعده یا وعده غذایی شیرین ، قندها باعث می شوند که باکتری ها اسیدهایی را که به مینای دندان حمله می کنند آزاد کنند. وقتی مینای دندان خراب می شود ، حفره ها ایجاد می شوند.


به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حفره ها شایع ترین بیماری مزمن هستند که افراد 6 تا 19 ساله با آن روبرو هستند. آنها عوارضی مانند درد ، مشکلات جویدن و آبسه دندان را ایجاد می کنند. و اگر دندان های خود را مسواک نزنید یا نخ دندان نکشید ، پلاک شما سفت شده و به تارتار تبدیل می شود. تارتار بالای لثه می تواند منجر به التهاب لثه شود ، شکل اولیه بیماری لثه.چگونه می توانید از تخریب پلاک بر روی دهان خود جلوگیری کنید؟ علاوه بر مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک ، سعی کنید از غذاهای زیر اجتناب کنید یا محدود کنید.


 آب نبات




 آب نبات نخوریم :


تعجب آور نیست که آب نبات برای دهان شما مضر است. اما آب نبات حاوی اسیدهای مختلف و متفاوتی است که بر دندان های شما سفت تر است. بعلاوه ، چون جویدنی هستند ، مدت زمان بیشتری به دندان های شما می چسبند ، بنابراین احتمال پوسیدگی آنها بیشتر است. اگر هوس شیرینی می کنید ، به جای آن یک مربع شکلات بگیرید ، که می توانید سریع آن را بجوید و به راحتی بشویید.



 الکل


بیشتر بخوانید : لمینت پرسلن مناسب چه کسانی نیست + مزایای استفاده از لمینت پرسلن




 الکل نزنیم :


همه ما می دانیم که نوشیدن الکل دقیقاً سالم نیست. اما آیا متوجه شده اید که هنگام نوشیدن ، دهان خود را خشک می کنید؟ دهان خشک فاقد بزاق است که برای حفظ سلامت دندان ها به آن نیاز داریم. بزاق از چسبیدن غذا به دندان جلوگیری می کند و ذرات غذا را می شوید. حتی به ترمیم علائم اولیه پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و سایر عفونت های دهان کمک می کند. برای کمک به هیدراته نگه داشتن دهان خود ، مقدار زیادی آب بنوشید و از شستشوی فلوراید و محلول های هیدراتاسیون دهانی استفاده کنید.



نوشیدنی های گازدار



نوشیدنی های گازدار ننوشیم :


همه ما می دانیم که مقدار کمی سودا از نوشابه یا پاپ به دست می آید ، حتی اگر روی قوطی کلمه "رژیم" نوشته شده باشد. یک مطالعه اخیر حتی نشان داد که نوشیدن مقادیر زیادی نوشابه گازدار می تواند به اندازه استفاده از مت آمفتامین و کراک کوکائین برای دندان های شما مضر باشد. نوشابه های گازدار پلاک را قادر می سازد تا اسید بیشتری برای حمله به مینای دندان تولید کند. بنابراین اگر در طول روز جوش شیرین میل کنید ، در اصل دندان های خود را با اسید می پوشانید. به علاوه دهان شما را خشک می کند ، به این معنی که بزاق کمتری دارید. و نکته آخر اینکه نوشابه های تیره رنگ می توانند دندان های شما را تغییر رنگ داده یا لکه دار کنند. نکته: بلافاصله پس از نوشیدن نوشابه دندان های خود را مسواک نزنید. این در واقع می تواند پوسیدگی داشته باشد



 یخ


 یخ نخوریم :


همه آن شامل آب است ، بنابراین جویدن یخ خوب است ، درست است؟ به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا ، چنین نیست. جویدن یک ماده سفت می تواند به مینای دندان آسیب برساند و شما را مستعد اورژانس های دندانی مانند دندان های ترک خورده ، ترک خورده یا شکسته یا روکش های شل کند. می توانید از یخ خود برای خنک کردن نوشیدنی ها استفاده کنید ، اما آن را نجوید. برای مقاومت در برابر هوس ، آب سرد یا نوشیدنی های بدون یخ را انتخاب کنید.



 مرکبات ترش



 مرکبات ترش به بدن نزنیم :


پرتقال ، گریپ فروت و لیموترش هم به عنوان میوه و هم به عنوان آب میوه خوشمزه هستند و سرشار از ویتامین C هستند. اما اسید آنها می تواند مینای دندان را فرسوده کند و دندان ها را در برابر پوسیدگی آسیب پذیرتر کند. حتی فشردن یک لیمو یا آهک در آب ، اسید را به یک نوشیدنی اضافه می کند. به علاوه ، اسید مرکبات می تواند برای زخم های دهان آزاردهنده باشد. اگر می خواهید دوز آنتی اکسیدان ها و ویتامین های آنها را دریافت کنید ، آنها را هنگام وعده غذایی به میزان متوسط ​​بخورید و بنوشید و سپس با آب بشویید.



اثرات مصرف چیپس و پفک بر روی دندان



اثرات مصرف چیپس و پفک بر روی دندان


 ترد شدن چیپس سیب زمینی برای بسیاری از ما ابدی راضی کننده است. متأسفانه ، آنها حاوی نشاسته هستند ، که تبدیل به قندی می شود که می تواند در داخل و بین دندان ها گیر کرده و باکتری های پلاک را تغذیه کند. از آنجایی که ما به ندرت فقط یک عدد داریم ، تولید اسید از چیپس به تأخیر می افتد و مدتی طول می کشد. بعد از اینکه روی کیسه ای قرار گرفتید ، نخ آن را جدا کنیداحتمالاً تصور می کنید که میوه های خشک یک میان وعده سالم است. این ممکن است درست باشد ، اما بسیاری از میوه های خشک - زردآلو ، آلو ، انجیر و کشمش ، به نام چند مورد - چسبناک هستند. آنها گیر کرده و به دندان ها و شکاف های آنها می چسبند و مقدار زیادی قند از خود به جا می گذارند. اگر دوست دارید میوه های خشک بخورید ، حتماً دهان خود را با آب بشویید و بعد از آن مسواک بزنید و نخ بکشید. و از آنجا که غلظت آنها کمتر با شکر است ، بهتر است در عوض از نسخه های تازه آن استفاده کنید!